zondag 28 maart 2010

#21 Aquabrowser - My discoveries

Heb de aquabrowser van OBA bezocht. Vond de catalogus opvallend traag. Heb wat met de 23dingen account van my discoveries 'gespeeld'. Heb ook een boek (Full moon van
Michael Light) van tags een waardering en een recentie voorzien.

Misschien heb ik het mis maar ik dacht dat de verschillende aquabrowsers elk hun eigen my discoveries hebben. Dat is natuurlijk jammer want in Amsterdam wil men natuurlijk ook gewoon de tags en de recenties van een bibliotheekgebruiker in Fryslân kunnen zien. Zulke dingen moet je koppelen, want het kan alleen een succes worden als het 'substantie' krijgt.

Ik heb wel vaker met de aquabrowser gewerkt en de woordenwolk is een leuke 'gimmick'. Meer is het in mijn beleving niet. Ik heb er zelf nog nooit een leuke vondst mee gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten